One Nine Nine Nine Feat. Sadat X/Talib Kweli

Common

FAVORITE (0 fans)

Common

Lonnie Rashid Lynn, Jr. (born March 13, 1972), better known by his stage name Common (formerly Common Sense), is an American rapper and actor. more »


Year:
2008
3:58
18 

 Watch: New Singing Lesson Videos Can Make Anyone A Great Singer

Yo, just relax, take it easy slow down
I had this, I had this friend of mine
Who just, you know, he was movin too fast, yaknawimsayin?
I told him to slow down, he said the sun don't chill
I said, I said still, I said still, you gotta
Just appreciate life, sit back, don't let it fly right past you
No matter what go on I'm still gettin mine
No matter the year, no matter the place, no matter the time

Check it, it's like I'm fightin for freedom, writin for freedom
These record company niggas I don't like when I see em
My ancestors, when I'm writin I see em, and talk wit em
Hopin in the promise land I can walk wit em
Shitted on, so many rappers it's like I'm in the stall wit em
Molest concepts, start rhythm, paid dues, bought wisdom
As legends fall my godmother answer heaven's call
Preachers' daughters get fucked in the reverand's hall
MC's reckless ?I ball? why y'all wanna go and do that?
Must've thought I was solo, the name just ain't the U-Ac
No mo', still together
Like in the ghetto photo wit one nigga in the chair
Holdin liquor in despair, gang signs in the air
I shine in spaces where time is just a glare
Hold the mic like a memory
Niggas say I'm nice wit metaphors but these are similes
Street ministry, my poetry's a penitentiary, track is visitation
Sentences is life, I'm like chief up in this demonstration
Still...

Check it out, everyday ha yeah
This how we gon' do it for y'all
Common Sense, Sadat X puttin something in your ear
Something for you to grab
For the whole world, yaknowimsayin, but it ain't free
It's a fee, check it out

You squirm wit this coughin, whippin cough
Six days of madness and you might throw me off
On this great ball of stress that they call the earth
I'ma show y'all in rhyme just how much shit I been through
And all the place I went to, always played the low
It's like a competition, this mission here I'm tellin you
Slip up and rhyme-ass niggas here is fellin you
Crash courses, slow down you can't learn that quick
Cuz I'm the dead eye, wit the red eye, from Chi to L-I
I thought y'all knew, every year I grew, I'm still growin
And in a year or two I hope my girl'll be showin
A male seed, praise God I name him Moses
I lead people I want him to, that's why I chose this
Now is the glass half-full or half-empty
Common, why they tempt me?
The king of the simply, bore in mic
I always stay on top cuz I give niggas what they like
I know y'all hate that why I feel I owe y'all everyday
If y'all hear it a thousand times, it's gon' be the same way
The 'Dat-Father, go farther, why bother
Now I'm a peaceful man, I don't want no stress

Yo yo, some get Range Rovers, some religion change-over
Angel on my main shoulder tellin me remain sober
Token nigga, game's over ain't no payola in freestyle
In battles, I'm warring/Warren like a G-Child
Searchin for the child in me, this style in me
This release is like the piece that's now in me
They tried to 'sassinate me god, like Martin on the bal-cony
Lyrically I put a hit on em, cuz I'm the style-Nitty
Catch a flick at the Liquid Kitty
Tryin to get a chick to kick it wit me till the tilt
Told her my Chamber's like Wilt
Built wit her for a sec, let her know I had respect
Less than a hour she was givin me neck, yo I'm still gettin mine...

 The easy, fast & fun way to learn how to sing: 30DaySinger.com

Written by: DEREK MURPHY, LONNIE RASHID LYNN, TONY L. COTTRELL

Lyrics © Universal Music Publishing Group

Lyrics Licensed & Provided by LyricFind

Discuss the One Nine Nine Nine Feat. Sadat X/Talib Kweli Lyrics with the community:

0 Comments

    Citation

    Use the citation below to add these lyrics to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "One Nine Nine Nine Feat. Sadat X/Talib Kweli Lyrics." Lyrics.com. STANDS4 LLC, 2022. Web. 26 Jun 2022. <https://www.lyrics.com/lyric/16129404/Common/One+Nine+Nine+Nine+Feat.+Sadat+X-Talib+Kweli>.

    Missing lyrics by Common?

    Know any other songs by Common? Don't keep it to yourself!

    Browse Lyrics.com

    Quiz

    Are you a music master?

    »
    According to Gary Numan, we are...?
    • A. Plastic
    • B. Glass
    • C. Plasticine
    • D. Steel

    Free, no signup required:

    Add to Chrome

    Get instant explanation for any lyrics that hits you anywhere on the web!

    Free, no signup required:

    Add to Firefox

    Get instant explanation for any acronym or abbreviation that hits you anywhere on the web!

    Don't miss Common's

    Upcoming Events

    »
    Common tracks

    On Radio Right Now

    Loading...

    Powered by OnRad.io


    Think you know music? Test your MusicIQ here!