The Red Light

The High & Mighty, Smut Peddlers Buy

FAVORITE (0 fans)

The High & Mighty

The High & Mighty are an underground hip hop duo from Philadelphia consisting of rapper Mr. Eon ("The High", b. Erik Meltzer) and DJ Mighty Mi ("The Mighty", b. Milo Berger). Their commercial debut was in 1999 on the underground rap label Rawkus with their album, Home Field Advantage, featuring rappers such as Mos Def, Kool Keith, What? What?, Cage Kennylz, Pharoahe Monch, Evidence of Dilated Peoples, Defari and Eminem. They later left Rawkus, distributing the records issued by their own record company Eastern Conference Records via Landspeed Records. They also established a group called Smut Peddlers with Cage and published an album called Porn Again. more »


Year:
2001
33 Views

 Watch: New Singing Lesson Videos Can Make Anyone A Great Singer

"My world, is blue"

The fuckin' Trump..
Yeah cut it up, cut it up
This ain't no, this ain't no bright lights and big city
It's dark alleys, red lights and no pity

I got it, locked, stocked, and two smokin' bongs
Got trees soaked and drawn, the mute grow dissolve drawn
Independent like Ralph Nader
When I hate y'all like Dallas Cowboy tailgators

I used to cut up my arms
Now 12 arms cut up my vinyl pawns
F*ck fawn, I get embalmed on the john
Then step onstage for encore
Stab the promoter with the pen from his Palm 4

East demenic, head dented, so devious
The most mischievous, check out the sleaziest
Deep in the dead of night, Peddlers getcha head right
This here be a soundtrack for the Red Light

Lick the side of my mouth out, see the words, gouged out
Letterin', hangin' from the jaws, down stout
A verse in blood, that only hybrids see
And the non-creatives test my words fro HIV

This here ain't no bright lights and big city
It's dark allies, red lights with no pity
For all-a y'all raw dawgs that get gritty
Stack ones, carry guns, and live shitty

This here ain't no bright lights and big city
It's dark allies, red lights with no pity
For all-a y'all raw dawgs that get gritty
Stack ones, carry guns, and live shitty

You get the tip while I piss on the barcheck
Give a bitch some head that I pulled out of a carwreck
Am I angelic or just slightly off track
My bones shift when my ripped off wings flap

Now it's a damn shame
Don't even f*ck with that bull that got Time Corp
Coursin through his veins
Eon's called fierce, 'cause he's all weird
Leave the fuckin' record all cut up like Paul Pierce

My pain pour, quicker than Paul
Painful bulletholes that contain splinters from the front door
You seen how I did ya dawgs
Sent 'em home, souls collected, impaled on telephone poles

They all be catchin eights when I be slashin fakes
Makin fun of me? I'm still pullin out on classmates
With laser-guided missles that don't miss
Oh bitch, you don't want to test when I hold this

This here ain't no bright lights and big city
It's dark allies, red lights with no pity
For all-a y'all raw dawgs that get gritty
Stack ones, carry guns, and live shitty

This here ain't no bright lights and big city
It's dark allies, red lights with no pity
For all-a y'all raw dawgs that get gritty
Stack ones, carry guns, and live shitty

When the Earth is cast, it's fuckin' gun ashes
With different aspects of microphone spastics
Froze elastic, ass kissed the tragics
Swimmin' through ya petty bullshittin' life jackets

For the most glamorous eat this shit raw
E.C. put Cage down like a sick dog
Now kids fiend for my solo LP
Like crack addicted Co-Flow fans, you just flee

Slayin' drones, beat 'em up with sticks and stones
Stick with man-to-man, don't f*ck around with zones
If I'm home or on neutral turf, when I blurt
You will hurt, this mics spurts when I smell dirt

I got a bullet with a name on it, dick got a blade on it
Lung got a stain on it, bottom-feeder get AIDS on it
I drop shit for the crowds to figure out
You touch the mic the crowd'll breath and pour they liquor out

This here ain't no bright lights and big city
It's dark allies, red lights with no pity
For all-a y'all raw dawgs that get gritty
Stack ones, carry guns, and live shitty

This here ain't no bright lights and big city
It's dark allies, red lights with no pity
For all-a y'all raw dawgs that get gritty
Stack ones, carry guns, and live shitty

The Starbuck, The Word King
Alchemist, Smut Peddlers, ah-ha
My world.. is blue, Eastern Conference...

 The easy, fast & fun way to learn how to sing: 30DaySinger.com

Written by: SERGIO GALLI, MARK ANDREW HOLMES

Lyrics © BMG Rights Management, Universal Music Publishing Group, Sony/ATV Music Publishing LLC, Royalty Network

Lyrics Licensed & Provided by LyricFind

Discuss the The Red Light Lyrics with the community:

0 Comments

    Citation

    Use the citation below to add these lyrics to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "The Red Light Lyrics." Lyrics.com. STANDS4 LLC, 2020. Web. 29 Nov. 2020. <https://www.lyrics.com/lyric/24264168/The+High+%26+Mighty>.

    Missing lyrics by The High & Mighty?

    Know any other songs by The High & Mighty? Don't keep it to yourself!

    Watch the song video

    The Red Light

    11,702
    139     1

    Free, no signup required:

    Add to Chrome

    Get instant explanation for any lyrics that hits you anywhere on the web!

    Free, no signup required:

    Add to Firefox

    Get instant explanation for any acronym or abbreviation that hits you anywhere on the web!

    The High & Mighty tracks

    On Radio Right Now

    Loading...

    Powered by OnRad.io


    Think you know music? Test your MusicIQ here!