Born in the Ghetto

Fat Joe, LamajicBuy this song

Fat Joe

Joseph Antonio Cartagena (born August 19, 1970), better known by his stage name Fat Joe, is an American rapper, CEO of Terror Squad Entertainment, and member of musical groups D.I.T.C. and Terror Squad. more »

Yeah, it's time, baby
It's time to speak the truth, maturity Niggas gotta evolve to let niggas know the real
Call yourself real, ya gotta start speakin' about the real
This is Joe Crack, The Don an' this is what I'm bringin' to you

Yo, nowadays, I'm flirtin' with uncertain death
Lord, I gotta be dyin' 'cause after all this cryin'
How much more hurtin's left?
When will the pain stop? This depression an' anxiety Is gonna make me show another side of me

My niggas ride with me 'cause I'm the truth There's benefits to rollin' with this clique Don't nobody fuck with you Still they label me a tyrant an' a backstabber But study the facts of crack, the shit don't add up

I'm bringin' opportunity to my community Probably the only rapper that cares But still you out to ruin me
Who you foolin', be? I'm for unity, Latins an' blacks Could you fathom the strength, we have of the two it attach?

Born together, voted alike These 'Uncle Charm' politicians ain't holdin' us right How could the same nigga be 20 years in office When it's clear the only thing that's risin' is unemployment?

Abortion, little kids havin' kids
The school system is failin' us, now ain't that some shit? While the rich keep gettin' richer, the poor keep dyin' young I can't hide no more, the time has come

I was born in the ghetto Tremblin', tryin' to stay alive 'Cause when you're born in the ghetto No one seems to hear your cry
 Brown skin, you know I love my brown skin Every day, I'm confronted with racism These motherfuckin' coppers wanna bag us
An' have us shackled up in state prisons
 After all the taxes I pay
You would think when they stop us
They would have something nicer to say
Than, "Get the fuck out the car, where the drugs at?
All the jewelry, you wearin', where the fuckin' guns at?"

Once they search the car clean an' find nothin'
The same crooked cops try to act like they know us or somethin'
Laughin', tellin' jokes by the thousands Two seconds ago they tried to send us to the mountains  Leave my son without a father, my wife without a husband The more I think about it, man, it's just disgustin' Still we live amongst 'em, everybody wants out
That's why we rap like we got silver spoons in our mouths 
Like we ain't grow up on welfare Nigga, don't even go there, you probably wore Pro Players We need to educate the youth, tell our seeds the truth Too much to share, the bare minimum will exceed the proof 
I was born in the ghetto Tremblin', tryin' to stay alive 'Cause when you're born in the ghetto No one seems to hear your cry

Yeah, so much pain Trying hard to stay alive, stay alive Out in these streets

Man, sometimes it can get so tough Yeah, yes, it can, yes, it can, yeah
It can get so hard, so hard, so hard

Written by: ANDRE CHRISTOPHER LYON, EDDIE LEE FLOYD, JOSEPH ANTHONY CARTAGENA, MARCELLO VALENZANO

Lyrics © Universal Music Publishing Group, JELLYBEAN MUSIC GROUP, Sony/ATV Music Publishing LLC

Lyrics Licensed & Provided by LyricFind

Discuss the Born in the Ghetto Lyrics with the community:

Citation

Use the citation below to add these lyrics to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Born in the Ghetto Lyrics." Lyrics.com. STANDS4 LLC, 2017. Web. 26 Jun 2017. <http://www.lyrics.com/lyric/5909676>.

Missing lyrics by Fat Joe?

Know any other songs by Fat Joe? Don't keep it to yourself!

Watch the song video

Born in the Ghetto