close

 
hopsin

Ill Mind Of Hopsin 5
by Hopsin



Man, I hate rap but if the shoe fits, wear it.
I've become a freak of nature. All the kids starin.
Who walk around bumpin raw with the shit blarin.
sayin "fuck school" and droppin out like a miscarriage.
I'm embarrassed. And I'm ashamed I've played a part
of this devilish game makin your common sense perish.
But I ain't takin the full blame cuz most of you chumps runnin
around here ain't never had strict parents.

All of your brain cells rottin from weed,
you feelin like if you ain't got it life's not as complete.
You havin se with every motha-fuckin body you see.
Wit a past so dark that satan'd jump out of his seat.
But still you out in these streets thinkin you hot as could be.
Without the knowledge to lead so you just follow the sheep.
Makin sure your lame swagger's all polished and clean.
While your favorite rapper's like, "Yeah, he got it from me"

You been brainwashed by a fake life that you're used to livin.
When I say the word, Fun, what do you envision?
Probably drinkin and smokin out wit your crew and chillin
with clueless women you tryin to bang, bumpin new edition.
Is that all you think life really is? Well if so,
You're a Fuckin Idiot.
I honestly feel like grabbin your head and hitting it.
Matter of fact, you don't even deserve a brain, Gimme it!
Do you even have any goals aside from baggin these
hoes and packin a bowl, well let me guess, No.
You're only in school because your parents made you go
and all you do is play beer pong and hang out with your bros.
Yo, Society's got you livin for a whack cause.
You're a fuckin adult with no skills at all!
You don't read any books or play ball,
you don't draw, you literally do nothing at all!
But still you fiend for the glamorous fruits
you don't have cuz you idolize rappers that do.
And all they say is, "I got money in a stack to roof".
And now you think that it's gon' magically just happen to you?
How? Your lazy ass don't commit to labor. You pick somethin up,
try it out, and put it down two minutes later.
Then you complain about your life cuz it ain't gettin catered.
Now whoever tries to call you on your bullshit's a hater?
You wanna succeed, you have to try,
or one day you'll get older and regret it all cuz you can't provide.
Your friends are low-lives, don't act surprised.
Look just cut the bad fruit off of the tree, Make the Sacrifice.

Girls, stop actin like you want a guy with traits like Romeo,
Bitch, that's a fuckin lie
You always talk about how every man's fake and you can't
take it and you want somethin real, Shut Up, Tramp, Save it.
Twice a week you put on your makeup and damn bracelets
and head to the club half naked with your ass shakin.
Pullin a low-life nigga who claim he cash makin,
till you let him hit find out he work at the gas station.
One of them niggas got you pregnant, now you can't raise it.
But you caused it, your actions mad a fat statement.
You want Romeo, then act patient.
And stop frontin like he in the club posted in the back waitin.
It's the club, where guys put on a new persona after they get
loaded with a few coronas they always shoutin and wile out
what happens today you condone em then they look for
beautiful brainless bitches like you to bone em.
Then when they leave you, you cry and cry, talkin bout,
"Oh My God, I can't find a guy. I've spent so many years,
and I've tried and tried. Why am I even on earth? I should die!"
You want Romeo, you're not worthy. You're cock thirsty,
you're nasty and probably got herpes. Some times the secret
to find is to stop searching. Try a new formula, cuz your last one's not workin.

The term, "Real Nigga"'s publicly used. And I need to know to know what it means,
cuz I'm fuckin confused. Are you one, for always bustin your 'tude, with nothing to lose,
and somethin to prove, to homies up in your crew.
Is it because you're sellin drugs to get loot?
And brag about how you done been shot and stabbed like it's fun to be you?
But your life's a struggle, right and you just hustlin through.
Nah, you hampster ass nigga, you just stuck in the loop.
Man, why do black people gotta be the only ones who cant evolve?
Cuz you in the streets actin like a neanderthal.
It's clear you can't stand the law, you lost as an abandoned dog,
and all you interested in is fightin, rappin, and basketball.
I can't even fuck wit you. Cuz if we out in public,
you gon' get caught stealin some shit and get my ass in trouble too.
You'll get old and be nothin! Livin life in these streets,
Thuggin and startin shit wit anybody mean muggin.
Look at you, a "Real Nigga", thinkin your life's cool.
Girls used to turn me down for guys who were like you.
Till you grab their heart and shove a spearhead right through.
Then they regret it because it wasn't the right move.
Your "Real Nigga" talk seems bogus. A "Real Nigga" don't
brag about bein real as long as he knows it.
And his future doesn't seem hopeless. A "Real Nigga"
stays outta jail, handles shit and he keeps focused.

To all you rappers whose soul is out in the wrong,
you inspire the issue I wrote about in this song.
You go to pal on the young, who roam around in the slums.
See this is what happens when rap's over-crowded with bums.
Hope the hour is gone when I'm rollin out with your tongue.
The Man above is my guide, you know the power is strong.
All you menacin freaks are only in it for cheese,
and the mass control limit was breached,
Fuck Hip-Hop.

They only in it for cheese. And any eye-witness can see,
they purposely makin the innocent weak.
My existence on this planet's for you, I ain't only here to benefit me.
Yo, we need to make a change while there's still time.
It is hard and sometimes I struggle tryin to reveal minds.
I can guide you if you feel blind, I just need you to be willing to journey into my Ill Mind.
---
Lyrics submitted by will pederssen.